BLOG DITUBUHKAN PADA ---> "18/4/2011" DI KOLEJ KENANGE K103 SHAH ALAM DAN COMPLETE JAM 5AM

Cikgu Sayang Kamu

Friday, 22 April 2011

PENULIS SENJA TERAKHIR


assalamualaikum....kali nak berpuitis bersajak bgai..ape rase yek kalau cikgu bersajak??mesti anak murid pengsan!!erkkkk........

join contest penulis senja sebab??ni assignment cikgu yg lepas...saje jek bg anak murid bace hehhehe

*******************************************

 Sudah berapa kali ku bilang..
Kau yang tak mengerti..
Bukan niatku mengguris hatimu
Apatah lagi menyakiti hatimu..

Kata cintaku..
Kau kata dusta..
Kata sayang ku kau lempar bagai tidak berharga..
Kau bilang aku hanya berjenaka..
Bermain dengan kata..
Untuk mengambil hatimu..
Tapi kau tak pernah tahu…
Sgt sukar untuk melafazkan kata-kata cinta..

Perkenalan kita amat yang singkat…
Sukar untuk aku mengatakan kasih ku padamu..
Bukan niatku mahu kau menunggu diriku..
Aku hanya pinta masa..
Untuk ku lebih memahami hati dan persaanku

Kau anggap aku hanya menagih simpati
dengan melemparkan isi hatiku padamu
tapi kau tak pernah tahu sngt sukar untuk aku melafazkan kata-kata itu…
sukar untuk ku mengambil hatimu saat ni

hati ku yang kering
kau keringkan sekali lagi..
aku beri mase…
aku beri peluang..
kau anggap itu dusta…
andai itu..hatiku bersuara…
aku berimu kembali hatimu…
jgn ditanya mana hilangnya aku…
kerna aku takkan wujud lagi dalam hidupmu lagi…


Bukan ku tak sudi..menerima lamaran cintamu…
Tapi aku sendiri bingung dengan persaan ku..
Sungguh aku tiada yang lain…
Hatiku masih kosong tanpa penghuni…
Bukan aku tidak mahu hatiku diisi sekali lg..
Aku perlu masa untuk mencari sebuah cinta suci
Bukan kau tidak layak bgku…
Bukan aku tak sudi…
Bukan juga pergi menjauhkan diri..
Cintaku dtg lagi..
Tapi aku buntu…
Haruskah aku menerima mu..
Andai hatiku dirobeknya lgi…



3 Anak Murid Conteng Papan Hitam:

Nurul syahirah (-_-) said...

thanks tag adik.. pndai akak buat sajak... feel beb!

sajak ini telah mengingatkan adik kepada seseorang..... huh...

JIJI YU said...

haenye ko nak tag aku..ko saje je kan..ahah..dah tau aku ni pemalas..ehhe

waN Mohd Salim said...

tima kaseh cikgu