BLOG DITUBUHKAN PADA ---> "18/4/2011" DI KOLEJ KENANGE K103 SHAH ALAM DAN COMPLETE JAM 5AM

Cikgu Sayang Kamu

Tuesday 19 April 2011

Khayalan..Dunia Fantasi Alam Cinta..

assalamualaikum...
selamat malam....patot kene ucap selamat pagi ni :)

harap kehadiran blog..yang penuh dengan ilmu fitrah manusia ni..dapat memeberi sumbangan idea pada semua..khayalan tingkat tinggi..aishhh...da macam lagu peter pan (tetttt!!!tak suke peter pan!!!)


kacak nye si teruna....memikat hati si dara...hanya lelaki yang baik akan dianugerahkan oleh wanita yang baik. jadi kaum adam!!ayuh!!!jgn persiakan kaum wanita....jgn jdikan peratusan perempuan yang tiada dara meningkat. semuanya ditentukan oleh anda. saat anda melihat seraut wajah yang akan menguggat iman anda..katakanla..itu nafsu semata-mata...anda tidak perlukan cita. andai blum tiba masa nya lagi...ingat!!!

Allah hanya memberi cinta pada org yang layak!!!dan takkan sesekali cinta diberi pada org yang tidak layak. jodoh dtg apabila sampai serunya..saat itu...kau dan aku bersatu..dengan ikatan yg lebih sah. renung-renungkan ye kaum adam..anda penentu kehidupan seorg wanita :)


wanita..kaum hawa....jagalah dirimu sebaik mungkin..engat!!!pemakaian anda yang menjolok mata...akan melemahkan nafsu kaum lelaki..wajahmu yang menawan..mampu mencairkan hati seorg lelaki..anda buat..anda tanggung!!!

cikgu takmo kate apa da..sekadar memberi nasehat...yang berkaple diusia muder..pandai2 la jage diri..jgn sampai syaitan menjadi kawan...cikgu syg semua...kerana anda adalah perhiasan di muka bumi Allah!!!



saat pipi mu si adam menyentuh..maka begetar la iman si lelaki..ingin disentuh..lagi dan lagi..oleh itu...jg adab pergaulan...jgn terjerumus...hidup hya sekali..jgn dipersiakan peluang yang ada:)


"Aku menyintaimu kerana agama,yang ada padamu,jika Kau hilangkan agama yang ada dalam dirimu,hilanglah cintaku padamu.."

1 Anak Murid Conteng Papan Hitam:

NSA_TATMA said...

Menjaga pandangan bukannya perkara yang boleh dipandang remeh. Ia merupakan suruhan Allah S.W.T. kepada setiap individu Muslim yang beriman.

Firman Allah S.W.T dalam Surah An-Nur ayat 30 :
"Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan."

Juga dalam Surah An-Nur ayat 31 :
"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) dan memelihara kehormatan mereka.."

Pandangan > Lintasan hati > Khayalan > Keinginan > Tindakan > Zina kecil > Zina besar